tisdag 30 augusti 2011

30/8-11


Hejsan!
Det har hänt lite sedan jag skrev sist :) I fredags fick jag åka akut till veterinären med Turbo. Han hade fått eksem runt pungen och ville knappt gå då han hade så himla ont! Så det var ju bara till en veterinär med honom. Där dom gav han lugnade och rakade och tvättade vid eksemet. När jag kom tillbaka för att hämta honom så skrek han av smärta. Jag har aldrig hört han skrika så :( Han ville inte gå för att han hade så ont så det var bara att släppa med han till bilen och hela vägen skrek han. Men väl inne i bilen så lugnade han sig och somnade i mitt knä :) Så nu har han en tratt vilket är lite jobbigt för han springer in i allt :P Haha! Men han mår mycket bättre :D Och idag har beställt en operationstid för en kastrering :D Då Turbos ena testikel inte har vandrat ner i pungen så blir det en bukoperation. Känns så bra! För när vi var där i fredags så verkade det som att den testikeln som han har är missbildad och jag har velat kastrera honom sen han var valp. Hoppas på att han inte kommer att kissa och nosa lika mycket när han har kastrerats. Om två veckor så kommer han operaras. :) Då blir det tratt igen men är väl lika bra när han ändå har vant sig vid den :P

Nu ska jag kila :) Hejdå!

1 kommentar:

  1. Kanske får bli en ny tratt också, eftersom den han har, har spruckit ju.. Han är för söt tubbe.. En urgullig hund :)

    SvaraRadera