onsdag 13 juli 2011

13/7-11


Hejsan!
Denna veckan har jag jobbat och jobbat :) För en gångs skull så ska jag jobba hela veckan. Måndag till söndag :) Men nu börjar jag bli seg :P Men imorgon börjar jag inte förrens kl tre. Imorgon ska jag jobba på busfabriken. Idag var jag på barnskoshopen. Hade jättemycket att göra idag, vilket är skönt för tiden bara blåser förbi då :)

Igår så var här det sjukaste och äckligaste djuret jag varit med om! Tänk er en jättestor mal som ser ut som en lite fladdermus. Den var lika stor som en kortlek. Jag blev så rädd att jag bara skrek rakt ut! Robban slog den med en petflaska och när han träffade den lät det precis som han slog till en tennisboll. Sen tog han upp den och la den på bordet så att vi kunde se vad det var för något. Vi hade aldrig sett något liknade! Rätt som det är så börjar den krypa runt, vi trodde den var död för det hade runnit någon jävla gegga ur den! Jag skriker till Robban "den lever, den lever!!!!" Och han hämtar papper och krossar den. Sedan när vi sökte på Google var det var för något så är det en Vampyrfjäril! Den suger blod, vanligtvis från kor och hästar, men ibland så biter den människor. Den har en lång snabel som den sticker ner och det gör ganska ont när den sticker en! Den har inte funnits i Sverige så många år. Forskare upptäckte den 2008 och den är inte så vanlig här nere i landet, är vanligare uppåt i landet. Fy fan! Har aldrig varit med om ett äckligare djur! Det var riktigt läskigt!

Nu ska jag slappa! Bye!

1 kommentar:

  1. Men tänk vad du lär dig om olika kryp! Se det positivt, inte alla som får se en vampyrfjäril,haha. Puss min tös<3

    SvaraRadera